Foorum
October 18, 2021, 09:33:35 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Search Calendar Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: ENERGIA  (Read 3897 times)
Paju Tom
Administrator
Hero Member
*****
Posts: 1128



View Profile
« on: February 18, 2011, 09:56:13 PM »


ENERGIA

MCT



http://www.nosterrex.ee/vitamiinid-mineraalid/98-magneesium-liquid.html

MCT (medium-chain triglyceride) on erilist tüüpi rasv, mida keha suudab energiaks muundada peaaegu samuti nagu süsivesikuid.

MCT`l ei ole kalduvust moodustada lihase ümber rasvakiht, nagu seda teevad teised rasvad.

Erinevalt teistest rasvadest, mis koosnevad pikkadest rasvhappeahelatest, on MCT`l ahelad keskmise pikkusega. Taoline struktuur annab märku sellest, et antud rasval on metaboolsust stimuleeriv ning kehatemperatuuri tõstev toime. MCT`s on ühtlasi ka vähem kaloreid kui tavarasvas, tõsi, mitte oluliselt (8,3kalorit grammi kohta/ 9 kalorit grammi kohta).

Miks seda õli pruukida?

Hästi täidab MCT oma ülesannet dieedi ajal, kui tarbitakse vähe kaloreid. Eriti rängalt mõjub dieedi ajal lihaskoele just süsivesikute vähesus ning seetõttu on vahend, millega lihaskadu vähendada, igati teretulnud.

On tõestatud, et MCT`l on antikataboolne toime. Ühes uurimuses võeti sihtgrupiks rasvunud naised ning pandi nad madala süsivesikusisaldusega toidule. Tulemused näitasid, et võrreldes tavaresultaatidega oli sihtgrupp säilitanud rohkem lihasmassi, samas oli rasvkude vähenenud isegi kiiremini kui muidu.

 Idee pole mitte MCT õli lisamine, vaid sellega teiste rasvade asendamine.

Ühes 12 nädalat väldanud testis võeti uurimise alla 78 meest ning naist ja jagati nad kaheks grupiks. Mõlema grupi dieet sisaldas ühepalju rasvu, proteiini kui ka süsivesikuid. Ainukeseks vaheks oli, et üks rühm sai tavarasvade asemel MCT`d.

Päevane rasva kogus oli 60 grammi. MCT kasutajad kaotasid rasva arvelt 8½ naela, ehk 2½ naela rohkem kui teine testrühm. Kuigi katsealused ei olnud kulturistid, polnud nad ka ülekaalulised. Seda uurimust on väga põhjalikult kontrollitud ning jõutud järeldusele, et tulemused on 100% õiged.

Teine arvatav toime MCT`l on termogeeniline efekt. See võib isegi nii olla, kuna ta tõstab kehatemperatuuri, kuid MCT on ikkagi rasv ning annab kaloreid, mida organism kulutab energiana juba ladestunud rasvkoe asemel. Seepärast pole ka mõtet MCT`d sellepärast kasutada.
Põhiline: kasuta MCT`d dieedil olles, kui süsivesikute vool organismi on piiratud, teiste rasvade asemel. See teeb vormi jõudmise tunduvalt lihtsamaks.

Doosid ja ajastus.

Et vältida võimalikke kõhuhädasid, peaks hakkama MCT õli tarbima väikestes kogustes (15 grammi päeva kohta). MCT võib tõsta kolesterooli ja triglütseriidi taset. Hea on kasutada seda õli salatite peal. Kahjuks pole soovitav MCT õlis asju praadida, sest suits, mis sellest tuleb, on lämmatav. On täheldatud ka isukaotust, mis on dieedil olijale igati teretulnud kaasnähtus. MCT aitab ka säilitada organismi glükogeenireserve, mis aitab kaasa tõhusamale treeningule jõusaalis.

Tuleb meeles pidada, et mõju saavutamiseks tuleks peaaegu kõik rasvad asendada MCT`ga. Siis õigustab õli end täiel määral ning on heaks abiliseks võistlusteks valmistumisel.


Logged
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.14 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC
Veebimajutus: Virtuaal.com
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!